Sunday 11 April 2010

de belevenisen die ik heb beleefd

de afgelope tijd heb ik heel veel mee gemaakt. ik ben naar school geweest, en ik ben kampioen geworden van het tennisen en ik heb gehockeyt en ik heb paardgereden en nog met mijn vrienden en vriendinnen gespeeld. en ik heb sinds twee weken een nieuw vriendje en zijn naam is mauro.ik heb ook nog heel veel dingen gedaan met mijn gezin zoals: ik heb ook nog met natasha en met mama ben ik weeste stadden daar heb ik heel veel leuke dingen gedaan en ik heb met papa in de tuin gespeeld en nog veel meer leuke dingen. ik heb ook in die maanden mijn kinderfeestjes gehouden omdat ik vorige jaar mijn kinderfeest niet kon vieren omdat ik toen leukemie had heb ik het maar dit jaar gedaan. ik heb ook van andere kinderen een feestje gehad en dat was heel gezellig. en ik heb de afgelope maanden ook heel veel bezoek gehad zoals: mijn oma en opa en mijn tante en mijn nichten en neven. ik heb ook veel gelogeert met mijn vriendinnen en toen hebben we heel veel gelachen.


op school gaat het heel goed. iedereen is aan mij gewendt. ik ga gewoon volle dagen naar school. we hebben de afgelope weken een werkstuk moeten maken. en mijn werkstuk ging over leukemie ik heb daar over vertelt wat leukemie precies is en wat de bijwerkeningen van zijn en de medecijnen die je krijgt. ik doe ook gewoon mee met de gym en met de toetsen ik ga soms naar buiten maar soms ook niet als het te druk is. ik kan gewoon de lessen volgen dat is geen probleem en als ik in het ziekenhuis lig dan kan ik mee doen via de webcair dat is een computer en dan kan ik me in loggen en dan kan ik de klas zien ik heb nog soms moeite om in de les te blijven maar meestal gaat het wel goed hoor.


ik ben weer begonnen met het sporten. mijn sprten zijn paardrijden tennisen en hockey. daar ben ik weer allemaal aan begonnen het is leuk om weer te gaan sporten ik doe ook al mee aan de wedstrijden van het hockey en ik doe ook mee aan de trainingen van het hockey ik ben ook al begonnen met het paardrijden ik doe het niet elke week om dan krijg ik last van mijn spieren en dat wil ik niet ik ben nog niet begonnen met het tennisen maar ik heb wel maart competitie gespeeld en daar was ik kampioen


ik voel me wel goed soms ook niet maar meestal wel. ik heb soms best wel veel boosheid en dan moet ik het er uit doen. ik voel me bijna niet ziek meer soms dan nog wel eens maar bijna niet meer. ik moet een keer in de week naar het ziekenhuis dan is het voor controle of soms chemo en als mijn bloedwaarders te laag zijn dan moet ik een bloedtranfuctie. ik heb nog steeds medecijnen dat is wel een beetje logisch. ik hoef bijna niet meer over te geven of iets anders dat is natuurlijk wel fijn. ik ben al gewendt aan de drukte om me heen eeerst kon ik daar niet tegen maar nu wel omdat ik daar aan gewendt ben dat is wel fijn om dan kan ik gewoon naar drukte toe gaan en dat kon ik eerst niet dat is wel fijn hoor!!!! met het gezin gaat het allemaal heel goed hoor!!!!!!!!!! ik ben eigenlijk heel blij dat ik nu even thuis ben ik leef eigenlijk gewoon mijn eigen leventje net als iedereen dat is eigenlijk heel fijn s' ochtends wakker worden in je eigen bed dat is nou echt heel fijn en s' ochtends met mijn gezin aan tafel zitten en samen ombijten en s'avonds ook samen aan tafel zitten en samen eten en met elkaar dingen doen. ik ben echt heel blij. ik kan met iedereen nu goed praten ook als ik verdriet heb of iets anders. ik kijk erg uit als dit allemaal is gebeurt dan ben ik echt heeeeeeeel blij!!!!!!!!!!! maar we moeten er gewoon even doorheen net wat iedereen zegt. ik fiets ook al zelf naar school en terug dan fiets ik met vriendinnen mee en dan ga ik naar huis. soms is het moeilijk om andere kinderen te begrijpen met dingen die ze bedoelen om ik zit nu zoooooooooo vol met dingen die ik gewoon niet wil weten en dat is erg vervelend en soms ben ik gewoon niet bij de les dan ben ik in een andere wereld en dan is de juf aan het vertellen en dan hoor ik het niet wat de juf verteld en dan vraagt de juf iets aan mij en dan weet ik het niet en dan doe ik niet of ik het weet maar dan weet ik het echt echt helemaal niet. mijn vriendinnen helpen mij heel veel met dingen die ik niet weet en dat vind ik erg fijn dat doet de juf ook. en in eindhoven is de onceloof erg verbaasd als ik daar telkens kom om dan vertel ik wat ik allemaal heb gedaan in de afgelope weken en dan kijkt ze me zooo verbaasd aan en dan gelooft ze me niet en dan vraagt ze het aan papa of mama en die zeggen dan meestal ja. ik kan heel goed met natasha en met lauren en met papa en mama om gaan soms is het iets anders maar dat komt door mijn medecijnen maar met natasha en met lauren kan ik wel goed opschieten dat is wel erg fijn. ze snappen het ook wat ik mee maak en ze leven alle twee met mij mee dat doet natuurlijk iedereen maar hun doen het echt ook heel veel bijvoorbeeld: als ik verdrietig ben dan komt lauren en die vraagt of zij mij kan troosten en soms kan dat maar soms ook niet. en natasha daar kan ik juist zoveel mee lachen en dat helpt soms ook wel. wij genieten heel veel van het lente weer we hebben al heel veel dingen met elkaar gedaan zoals: buiten spelen en de stukken die we hebben gewandeld en gefietst. ik geniet echt van het thuis zijn dat vindt ik echt heeeeeeeeeeeeeeeeel fijn.


groetjes kaytje!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment